ISSEY MIYAKE SPRING SUMMER 2022 FLUIDITY LOOPのムービー撮影を担当しました。アートディレクションは上西祐理さん。生地が一枚の布で生成され、螺旋状に編まれることで生まれる流動的なフォルムのニットを動きの面白さ・躍動する瞬間を撮影しました。I directed the video of the Fluidity Loop series from the Issey Miyake Spring Summer 2022 Collection. Art Direction is by Yuri Uenishi. Featuring a single length of fabric knitted in a spiral shape, I shot glimpses of the lively movement, the appeal of the motion these garments display.
マクドナルド Family「もうひとつの、ハッピー。」篇 小さな子供からの「パパみてみてー」「みててー」という言葉がけに頬を緩める向井理さん。時に何をやっているのだろう?!という自由奔放な子供の行動や微笑ましい瞬間が溢れる内容となりました。どうぞご覧ください。The McDonald’s Family “Mou Hitotsu no Happy” (“Another Happy”) commercial. Osamu Mukai’s face lifts into a smile each time the little boy says “Papa mite, mite-” (“Dad look, look”) and “Mitete-” (“Watch me”). This commercial is full of moments when the boy’s free and unrestrained actions make you wonder at times what he is doing, heart-warming moments that make you smile. Please take a look.
2022年 Netflixで全世界に公開されます、是枝裕和監督の「舞妓さんちのまかないさん」のビジュアル撮影をしました。ティザービジュアルは森七菜さんと出口夏希さん、魅力的で美味しそうなお料理を前に舞台となる台所に差し込む光をライティングで再現し撮影しました。I shot promotional visuals for the drama Kiyo in Kyoto: From the Maiko House, directed by Hirokazu Kore-eda and scheduled for global release on Netflix in 2022. I shot the teaser visuals by recreating the light that bathes the kitchen, the stage for the drama with Nana Mori and Natsuki Deguchi and fascinating, delicious-looking dishes.
大阪市中央公会堂 特別室での展示を依頼された事により端を発し、新たな作品が出来上がりました。2020年、京都・妙満寺で開催された写真展『CHAOS 2020』。人智の及ばない大自然をとらえた作品群の中に、南極大陸で撮影された7連作品がありました。そこに添えられた1点の菜の花の写真。その存在が示唆したのは、厳しい冬の先にある春を見つめる写真家のまなざしでした。希望の光に祈りをこめた作品の数々が並びます。祈りを表す作品に、重要文化財である特別室という部屋との調和もあり、内面に引き込まれていく感覚をおぼえます。コロナ禍における写真の在り方を問い続けてきた瀧本幹也による新作を、是非ご覧ください。2021年12月16日(木)〜12月25日(土) 大阪市中央公会堂 3階 特別室 大阪府大阪市北区中之島1-1-27 15:00~21:00(最終日は18:00迄) 最終入館は30分前迄 会期中無休Newly completed is a work stemming from a request to put on an exhibition in the Special Room at Osaka City Central Public Hall. CHAOS is a photography exhibition held at Myomanji Temple, Kyoto in 2020. Among the works capturing nature beyond human understanding, were seven consecutive photos shot on the Antarctic continent. And along with them, a single photo of rape blossoms at the end. Its inclusion suggests a vision of spring after a harsh winter, through the eyes of the photographer. The exhibition includes numerous works carrying prayers in the light of hope. These works, these expressions of prayer, harmonize with the Special Room, itself an Important Cultural Property, and give you a sense of being drawn into yourself. Please come and see these new works by Mikiya Takimoto, a photographer who has continued to interrogate approaches to photography in the pandemic. December 16 (Thu) to 25 (Sat), 2021 Special Room, 3F Osaka City Central Public Hall. 1-1-27 Nakanoshima, Kita-ku, Osaka-shi, Osaka 15:00-21:00 (Closes at 18:00 on the final day) Last admission 30 min before closing. Open every day of the exhibition.
実空間を3Dスキャンする撮影方法により、展示をオンライン体験できるMatterport撮影を今回の展示でも活用させていただくことになりました。MA2 Galleryの会場をバーチャルでも体験いただくことができます。会場で展示をご覧いただいた方も、オンライン展示をお楽しみください。We have decided to once again use Matterport imagery for this exhibition, which allows you to experience the exhibition online by utilizing 3D scanning of the physical space. You are also able to virtually experience the MA2 Gallery venue. Those who visited the exhibition in person are welcome to enjoy it online as well.