NEWS

ISSEY MIYAKE AUTUMN WINTER 2021/22 撮影しました。

2021 03 05

ISSEY MIYAKE AUTUMN WINTER 2021/22 COLLECTION 秋冬コレクションが発表されました。コレクションムービーのディレクション・撮影、コレクションルックの写真撮影を担当しました。 As the Way It Comes to Be – 生まれたままで – 人の営みのそばにある自然に 目を凝らして見れば、そこに 生まれたままの色と形がある。 たたずむ石 打ち上げられた貝殻 産み落とされた卵 時に固く、時に柔らかく 時に滑らかで、時に粗々しい。 光を受け、影を生み出し ふくらみ、伸び縮みし、重なり合うように 時間とともにその姿を変える。 定形のない自然に向き合い 自らの手で新たな技を創り出し その普遍的な美しさと強さを 一枚の四角い布から生み出したい。 Collection Designed by - SATOSHI KONDO Creative Director / Cinematographer - MIKIYA TAKIMOTO Cast - HANNA F. / BROOKE G. / LENA CAT / MAVI / KRIS / YUUMI Director - TOMOKAZU YAMADA 1st Camera Assistant - TAKASHI IDEGUCHI KeyGrip - TSUNENOBU TSUKIMURA KeyGrip / MoVI OP - TAKEHIRO NAKAMURA Art Designer - KIYOSHI KAGIYAMA Casting - RYOSUKE SHONO(HYPE) Hair - HIROFUMI KERA (SHISEIDO) Makeup - RENA TAKEDA(SHISEIDO) Offline Editor - KYOHEI KANEKO Online Editor - SHUNSUKE ENDO (KICKS) Colorist - NAOTAKA TAKAHASHI(L'espace Vision) Production - GEEK PICTURES Producer - MAMORU INAGAKI / MIZUKI OHNO Production Manager - YOSUKE MIMORI garden by Ryuichi Sakamoto (C) 2017 KAB America Inc. (ASCAP), Administered by Kobalt Songs Music Publishing (ASCAP) / KAB Inc. (P) 2017 KAB America Inc. / Avex Entertainment Inc.
ISSEY MIYAKE will premiere its AUTUMN WINTER 2021/22 collection. I directed and shot the collection movie and took stills of the collection look. As the Way It Comes to Be Look at Nature that is within reach closely and carefully, beholding the colors and shapes as they are. Stones that endure, seashells washed ashore, and eggs laid bare. At times unyielding, at times delicate, at times smooth, and at times coarse, taking light and bearing shadow, expanding, contracting, and overlapping, Nature changes its presence with the flow of time. Engaging with Nature and its myriad forms, with our hands we create and acquire new skills to seek the universal beauty and strength found within a piece of rectangular cloth. Collection Designed by - SATOSHI KONDO Creative Director / Cinematographer - MIKIYA TAKIMOTO Cast - HANNA F. / BROOKE G. / LENA CAT / MAVI / KRIS / YUUMI Director - TOMOKAZU YAMADA 1st Camera Assistant - TAKASHI IDEGUCHI KeyGrip - TSUNENOBU TSUKIMURA KeyGrip / MoVI OP - TAKEHIRO NAKAMURA Art Designer - KIYOSHI KAGIYAMA Casting - RYOSUKE SHONO(HYPE) Hair - HIROFUMI KERA (SHISEIDO) Makeup - RENA TAKEDA(SHISEIDO) Offline Editor - KYOHEI KANEKO Online Editor - SHUNSUKE ENDO (KICKS) Colorist - NAOTAKA TAKAHASHI(L'espace Vision) Production - GEEK PICTURES Producer - MAMORU INAGAKI / MIZUKI OHNO Production Manager - YOSUKE MIMORI garden by Ryuichi Sakamoto (C) 2017 KAB America Inc. (ASCAP), Administered by Kobalt Songs Music Publishing (ASCAP) / KAB Inc. (P) 2017 KAB America Inc. / Avex Entertainment Inc.

マクドナルド 新CMが放映開始

2021 02 18

マクドナルド 家族と一緒に。「ハッピーセット卒業式」篇 姉妹の成長をあたたかく見守るノンスタイル石田明さんを撮影しました。子供の成長は小さな発見の積み重ねにも感じられる作品になりました。
The McDonald’s Kazoku to Issho-ni (literally, “Together with the Family”) Happy Set Graduation Ceremony commercial - We filmed Akira Ishida (one half of Non Style) lovingly watching over his two daughters growing up. This work gives you a sense of how children’s growth shows up in the accumulation of small discoveries.

Bill One 新CMが放映開始

2021 02 15

Sansanの新たな請求書受領サービス「Bill One」のTV CM 解せない篇を撮影しました。Sansanシリーズの松重豊さん、野間口徹さん、満島真之介さんの息のあったやり取りをBill Oneでも引き続きご覧いただけます。
We filmed the Bill One TV commercial, Gesenai (literally, “Inscrutable”), for Sansan Inc.’s new bill receiving service. Viewers will see that this Bill One commercial retains the close interactions between Yutaka Matsushige, Toru Nomaguchi, and Shinnosuke Mitsushima from the Sansan series.

「AFTERIMAGE」写真展スペシャルサイトを開設

2021 01 15

2021年2月4日より2月28日まで「AFTERIMAGE」写真展を『THE TOWER HOTEL NAGOYA』にて開催いたします。 STUDIO DETAILSさんがスペシャルサイトとDMを制作してくださいました。とても素敵に仕上がりましたのでぜひご覧ください。
From February 4 to 28, 2021, AFTERIMAGE photography exhibition will be held at THE TOWER HOTEL NAGOYA. STUDIO DETAILS created the special website and DM. They have done a very nice job, so please take a look.

MIDTOWN CHRISTMASを撮影しました。

2020 12 20

東京ミッドタウンのクリスマスポスター。大きな雪の結晶と、無邪気に雪の妖精のように遊ぶ子どもたち。2020年のクリスマスは、過剰に華やかになり過ぎないよう、全体の色数を減らしてしっとりとしたトーンで撮影しています。透き通った透明感あるクリスマスのヴィジュアルになりました。キーンとした冷たい冬の空気が伝わってきます。
The Christmas poster for Tokyo Midtown. Big snow crystals and children innocently playing, like snow fairies. For Christmas 2020, I reduced the overall number of colors and gave the images a mellow tone, to avoid being overly flamboyant. The visual design for Christmas 2020 had a clear, transparent feel. It conveys the freezing coldness of winter air.